Alla dessa jädrans pitbullar!

Kategori: Allmänt Publicerat: 2009-12-05 13:19:41


God dagens idag är det saturday och jag har redan hunnit göra en massa idag. Har varit ute på en morgon promenad med Alice , ätit frulle med mina päron , åkt och solat , duschat och varit på en lång promenad med Alice ute i skogen. Det är hur underbart som helst att gå upp tidigt fast då måste man ha lagt sig i ganska god tid också. Förut när jag var ute med Alice kom det en svart pitbull som jag vet är jätte snäll och ägaren tyckte att våra hundar skulle hälsa men Alice är jätte rädd för just stora svarta hundar för att hon har blivit biten av en pitbull så hon backade och hoppade vid mitt ben i ren panik och man såg att hon ville därifrån. Så jag backade självklart med henne men han gav sig inte och tyckte det var bättre om dom hälsade för annars kommer hon alltid vara rädd. Jag blev så irriterad så jag drog med mig Alice och gick därifrån. Varför ska jag tvinga min lilla hund som nästan bajsar ner sig av rädsla att hälsa på en hund som jag inte vet hur den kommer reagera. Det kryllar av just den här hundrasen här jag bor och vissa miffon går med sina hundar lösa! Jag förstår inte har man ingen vett i skallen när man låter en sån hund gå lös? Dom är farliga och ilskna hundar och dom har det i sig och kan få en flipp när som helst. Visst ska man inte dra alla över en kam men jag är trött på att läsa om människor som har förlorat sina små hundar pga av ägare har gått lösa med just den sortens hundar och det förekommer ofta kan jag lova. För visst vill man gå ut med sin hund utan att behöva känna att det kan hända något ?

Om man ska ta sig an en sån krävande hund får man se till att man kan något om den. Det krävs hårt arbete och långa promenader för hunden ska bli en ''familje'' hund som möjligt. Men det är ju inte det dom har den här hundrasen till tyvärr. Så när hunden hamnar hos fel ägare uppstår sånna här onödiga hemskheter. Vet ni vad jag har hört? Att det har försvunnit små hundar utanför ODEN här i Trollhättan när ägarna har gått in och handlat. Och man använder dessa små hundar som jakt byten för pitbullen att jaga och sen döda. Äckliga människor!



Förlåt för ett långt inlägg ...

Postat av: sebbe

deep shit..

2009-12-05 @ 13:25:07
Postat av: Ida

Lääääägg ner! Kommenterna inte min blogg har jag sagt :P

2009-12-05 @ 13:35:35
URL: http://idaemiilia.blogg.se/
Postat av: Kim

Hahahaha seriöst, ta små hundar för att mata sina egna.. den går jag inte på ;D

2009-12-05 @ 13:38:02
Postat av: becka

jaa varför inte skaffa hundmat lixooom

2009-12-05 @ 17:10:46
Postat av: Ida

Nej jag vet ju inte om det är sant så men min tandläkare sa det för vi prata om Alice :D Det är inte för att dom ska äta dom utan jaga domn och hålla på ... Jävligt hemskt om det är så :S och ni kan ju nog gissa i vilken stadsdel här i Trollhättan det är jag pratar om!



2009-12-06 @ 15:08:47
URL: http://idaemiilia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Gud detta inlägg gör mig verkligen rasande! Jag har själv en pitbull och hon är en familjehund! Så där har du ganska fel om at det inte är en familjehund! Och att man har hunden lös är olaglig men man kan inte säga att "Pitbullens" ägare är idiot för att dom har sin hund lös för att leka me dom, jag själv har min lös ibland. Och hon skulle aldrig göra en mygga förnära. & att folk tar småhundar för att mata pitbull med förvånar mig verkligen inte men du drar verkligen alla hundarna över en kant. Finns faktiskt folk som lever för sina "hemska" hundar och du verkar inte veta så mkt alls om rasen så då tycker jag att du ska vara tyst ist :)

2011-06-12 @ 18:23:53
URL: http://saandriiiee.blogg.se/
Postat av: vladimir

go bort javlo bogar

2011-07-12 @ 16:53:24
Postat av: Sejran

Folk som du ska absolut inte uttala sig ett skit om en pitbull. Du är en sån där efterbliven jävel hörru.

Kanske ska ta reda på lite mer tjejen? för har själv en pitbull han är världens snällaste, och det du säger är totalt dumt bara. Så själva inlägget här, är OTROLIGT onödigt på alla sätt och vis.

Tror du inte att din fjolliga lilla hund skulle kunna vara sjukt agressiv eller? grejen är att det är ÄGAREN det beror på, inte hunden, och bara för att det är just en ''pitbull'' så ska du fan i mig inte sitta och uttala sig om något du inte har någon som helst fakta om. Jävla idiot.. Hate people like you. DÖ.

2011-07-27 @ 20:20:34
Postat av: Pitbull owner

min hund är en pitbull/amstaff blandning och hans "bästa vänner" är två st små chihuahua hundar! Han har aldrig skällt på en annan hund eller varit aggressiv, han älskar barn och barn älskar honom. Han har inte fått någon "speciell träning för att bli en familje hund" han är älskad och älskar därför lika mkt tillbaka!



om du kanske känner till CESAR MANNEN SOM TALAR MED HUNDAR så vet du kanske att de raser han haft mest problem med är just SMÅ HUNDAR, och att hans rehabiliterings hundar nr ETT är PITBULLS.



Synd att det finns människor som du som inte vet vad dom pratar om och ändå öppnar sin mun... hoppas du ändrar din inställning, du skulle behöva det.

Ciao!

2011-08-10 @ 17:13:06
Postat av: Linn

Har själv 1 pitbull och en 1 amstaff.

Det är världens trevligaste hundar.

Om du läser på lite mer om rasen/raserna så kanske du förstår att det inte är en hemskt hund, det är den som håller i kopplet som gör att hunden blir aggressiv.

Så läs på lite mer innan du öppnar käften och säger någonting som du inte vet något om.

2012-06-02 @ 16:25:40



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: