Ta till med saxen

Kategori: Allmänt Publicerat: 2009-01-04 23:17:14


Jag får oftast frågan om jag har löshår eller inte och jo det har jag , tyvärr. Haha men vem har inte det nu för tiden ? Gillar inte att gå runt och säga att jag har det men man kan ju inte dölja det för alltid för jag ser ju själv på en gång om någon annan har för topparna är alltid annorlunda på löshår dom ser lite tunnare och slitnare ut tyvärr haha men man kan allt hålla liv i dom. För det första färga inte löshåret om det verkligen inte är kris , jag gör det ibland när jag köper nytt hår och det inte är riktigt i den färgen som jag har men gör det inte allt för ofta speciellt inte blondt som sliter så mycket. Men måste det göras så är det bäst att använda en bra hårfärg och av tyskt märke för dom ska tydligen vara bäst.



Köp alltid äkta hår och inte syntet hår som du inte kan göra något med för det håller inte i längden. För att fästa löshåret använder jag clips och det är små spännen som man syr fast håret på. Smidigt och skonsammare mot håret , man kan ha i håret precis när man vill / hur mycket man vill och man slipper sova med det för det är inte det bekvämaste.  


När man stylar håret med en lock eller platttång tex är det bra att ha en produkt som skyddar mot värmen.
Jag använder en jätte bra produkt från Schockwaves och det räcker med en jätte liten klick på topparna för tar man för mycket så kan det snabbt se fett ut och vänta någon minut innan du börjar med den varma tången.


Ta aldrig den varma tången mot hår som har hårspray , gele eller mousse i för det sliter på håret jätte mycket och det blir risigt på en gång. ( Ett varnings tecken är när du ser att det kommer varm ånga från håret eller plattången )




För att göra fina '' naturliga '' lockar använder jag alltid plattången istället för en locktång. Med en locktång får man alltid korkskruvar och man får hålla på att kamma ut lockarna för att få det att se naturligare ut men med plattången kan man bestämma själv hur dom ska se ut men använd alltid en smal plattång och ingen sån där gammal från 90-talet.

Just nu har jag blonda slingor i håret och ett tips gör inga slingor hemma! Frisören vet vad dom gör , jag har gjort slingor hemma allt för många gånger och dom blir aldrig som man vill. Jag som vill ha jätte ljusa slingor i håret nu i vår har fått tipset att göra det stegvis och inte göra det jätte ljust på en gång för att förstöra håret och precis så ska jag göra. Ibland kanske man inte är så nöjd över vad dom har gjort i håret och kanske tycker att det inte blev så blondt som man hade hoppats på och istället blev det mot det gula hållet. Så blir det nästan på mig jämt , tyvärr. Men då finns det silvershampoo som är räddaren i nöden. Det tar bort det gula i håret , men vill man dock inte bli för '' silvrig '' i håret ska man bara ha i silvershampoot någon enstaka minut eller två det räcker faktist.



Det finns speciella shampoon och balsam till löshår men jag använder samma produkter till håret och löshåret och det går lika bra tycker jag. Viktigaste är att man alltid tvättar löshåret om man har haft i hårspray tex så att det inte förblir så där risigt och borsta inte håret när det har en massa gammal spray i det. Jag använder en bra och billig inpackning för både mitt hår och löshåret minst en gång i veckan. Ha det som en söndagssyssla så kommer du alltid ihåg det haha.



Självklart slits håret lite av att ha spännen i hårbotten och det är därför viktigt att hålla sitt egna hår i liv så som man gör med sitt löshår. Tvätta inte håret för ofta det måste tillåtas att få vara fett ibland , färga inte hemma och färga inte för ofta , inpackning minst en gång i veckan och toppa håret väldigt ofta. Hår växer ut så var inte fega med saxen som jag har varit tidigare :)

Postat av: SEBBE

personliggen tycker jag att shockwave har ganska dåliga produkter mycket bättre med got2b du får mer styrka i grejerna



mvh sebastan

2009-01-05 @ 00:51:45
Postat av: Becka

HAHA Ida aka Frisören

2009-01-06 @ 10:39:40
Postat av: Kim

Hahahahahaha! xD

2009-01-06 @ 14:25:00
URL: http://kiiimj.blogg.se/
Postat av: ida

2009-01-06 @ 18:59:29
Postat av: ida

herregud jag har äntligen hittat mitt drömyrke HAHAHA INTE =D

2009-01-06 @ 19:00:44
URL: http://idaemiilia.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: