Livet efter studenten ...

Kategori: Allmänt Publicerat: 2009-10-08 13:10:36


Det är oktober månad och det var flera månader sen jag tog studenten och tog klivet ut i vuxenlivet. Men livet känns inte förändrat förutom att jag inte har någon skola att kliva upp till på morgonen. Just nu kan jag ta sovmorgon hela dagen om jag vill och är det underbart! För en stund jaa , några månder men inte ett helt år. Jag har en massa timjobb som jag klarar mig på och så läser jag kurser på distans så det är ju mycket fritid över om man säger så. Det kändes lyxigt i början men nu känns det ganska tomt och meningslöst. Man ska ta vara på skolan och alla människor man möter varje dag för det kommer man sakna. Det va en trygghet att gå upp till något varje morgon och träffa sina vänner i skolan men så är det inte längre. Ibland blir man inringd till jobb fem minuter innan jobbet börjar och man måste stressa eller så går man hemma hela veckan och vågar inte planera något för helgen IFALL det ringer om jobb som man måste tacka ja till. Nej det var inte direkt så här jag trodde det skulle bli efter studenten. Javisst det är en hård tid nu och det påverkar också mycket för det hade säkert sett annorlunda ut om det hade funnits jobb och utbildningar. Min planer var att börja plugga nu till våren men det finns inget att söka in till förtuom en massa vård utbildningar som tex sjuksköterskeprogrammet som jag absolut inte vill börja på. Men vad vill jag bli då? JAG VET INTE! Jag är helt klyven och vet inte ens om jag vill börja plugga så snart igen eller om jag vill ta ett till ''sabbats'' år men då måste jag ha mer inkomster för jag vill ju inte bo hemma hela livet ... Nee livet är tufft efter skolan men hade ändå inte velat börja plugga på högskola direkt efter studenten så hur ska man göra ? Aah jag vill inte ens bo i Trollhättan och det gör allt så mycket svårare för jag trodde jag hade hittat min stad men det var ju en besvikelse så vart ska man ta vägen ? Förlåt för det långa inlägget jag har tråkigt och fryser haha :D



Helt klart bästa dagen i mitt liv :)



Ta vara på skoltiden och längta inte allt för mycket till studenten peeps haha :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: