Faktist inte gammal ...

Kategori: Allmänt Publicerat: 2010-02-17 09:40:20




God morgon har suttit nu nästan två timmar och kollat på utbildningar och funderat på vad det är jag vill göra i framtiden. Jag är så klyven och det känns som att det inte finns något som passar mig. Jag vill för det första inte bo i tråkiga Sverige det känns som man är menad för något större. Men språket hindrar mig så fruktansvärt mycket. Min engelska har försvunnit nästan helt och jag skämms när jag pratar engelska. Jag kan inte heller påstå att lektionerna i gymnasiet var något vidare. Hade jag kunnat flytande engelska som man kunde förr så hade jag pluggat utomlands. Dock hittade jag en utbildning i LA där man läser engelska , det är allt från grund till avancerad och det lät ju roligt och dessutom billigt för en månad. Ca 14000 och då är det även boende är inkluderat och kurserna. Kikade även in på csn och man kunde få studestöd så hur bra som helst men sen så dök det upp ett problem. Jag är inte svensk medborgare och det måste man vara för att kunna få csn stöd utomlands! Alternativ två är ju att man jobbar ihop tills en summa innan man åker som man sedan lever för där nere. Åh om jag bara fick med mig någon så hade jag åkt på en gång för jag är ung och vill se världen och göra en massa galna saker innan jag sätter mig och pluggar till något som jag ska jobba med sen resten av livet. För 20 är inte så gammalt som jag har fått för mig haha jag vet jag är knäpp men jag börjar få smått panik!

Postat av: Kim

HALLÅ!!! VEM FASEN VILL INTE UTOMLANDS, VÄNTA BARA TILLS JAG HAR PLUGGAT KLART SÅ HAKAR JAG PÅ!!! :D

2010-02-17 @ 16:43:30
URL: http://kimiam.blogg.se/
Postat av: Kim

jaaa plugga på du, jag kan ta hand om vårt boende och städa upp efter våra fester vi har när du pluggar! hahahahahaha

2010-02-17 @ 20:30:58
URL: http://kimiam.blogg.se/
Postat av: Kim

Neeej jag vet, därför drar vi ett skitstort gäng till Ibiza eller något och festar i ett par veckor i sträck :D Lalala jaa tack, jag är skitsugen på utgång :)

2010-02-17 @ 21:15:34
URL: http://kimiam.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: